Två alternativ!

Jag hostar på, snorar och är väl något stressad med tanke på att tävlingen faktiskt är runt hörnet. Inte tränat på en vecka. Så alternativ 1 är att sucka vidare, deppa ihop och gå och dö en smula. Dvs lägga ner! Alternativ två är att springa lite fortare när jag väl kan och hoppas att det löser sig ändå. Jag pendlar mellan alternativen, men att ge upp är inte på frågan. Får jag hålla mig frisk från nästa vecka kan jag absolut ro detta i land. Jag ber till högre makter och håller gnistan uppe med att slå mig på käften de gånger modet tryter. Det där med att stå i spegeln och säga saker till sig själv som man inte riktigt tror på har fått en ny innebörd. Jag gör det nu och hoppas det ska ge mig den där lilla extra viljan att kämpa..
 
Trevlig helg på det!!!!
 

Men ge mig några smällar till då!!!

Just idag vill jag bara ge upp. Testar om det går att skriva av sig. Ibland behöver man bara det. Klaga utan att man måste ha en lösning. Av 16 veckor på detta året har jag varit sjuk 9. Å nu är jag förkyld igen. Så hur i helvete ska jag kunna träna uthållighet i rodd, öka mina chins och dips när halsen är igenkorkad och luftrören fulla med batterisyra?? Nej det är ju svårt. Jag tappar tid, jag tappar ork, jag tappar motivation. Nej, jag har inte gett upp. Aldrig i helvete. Men jag frågar mig såklart vad det är som händer. Mitt immunförsvar verkar ju ha gått på semester. Ligger på nån strand och sippar paraplydrinkar och läser veckotidningar nånstans långt bort.
 
Det går troll i det här. Är det inte halsfluss så är det konstiga virusutslag som gör att jag ser ut som en alien eller förkylning på förkylning. FML!
 
Visst det är ett litet problem. Jag är inte dödssjuk. Men det stör mig. För jag hade ju bestämt mig för att köra järnet.
Så, nu har jag klagat av mig. Kanske hjälper det.. Frustration boendes i kroppen gör ju inget gott. Jag tar paus under helgen och laddar om....
 
 

Trägen vinner har jag hört! Kör på det!

Vilodagar, vad är det? Passar mig bra att inte vila just nu. Energin finns, maten går ner och sömnen, ja den är i alla fall kvalitativ ;-) Tänkte vila ikväll. Sent hem från jobbet och dödstrött. Men eftersom jag suttit hela dagen kände jag att jag behövde röra på mig. Och tränar inte jag gör definitivt mina medtävlande det. Så det avgjorde saken.
 
Det gick skit sist på förra dipspasset, så revansch ikväll. Uppvärmning, några explosiva reps i några set. Sen på med bältet och en 10 kiloskaka. 3 x 10 reps. Sen två avslutande set på 20 reps med kroppsvikt. Körde sen vidare med några basövningar för bröst och triceps. Avslutande dips mellan två bänkar med 40 kilo i knät. 3 x 8 reps. Nöjd faktiskt! Laddar med lite käk för natten och ser fram emot ett givande axelpass bitida imorgon. + roddintervaller såklart.
 
Grävde i skåpet och hittade en burk intorkad Craze, PWOn som är full med knark, ha ha. Fick tummen ur och slänga den nu. Har sagt det förr och kommer säga det igen. Jag får ingen som helst effekt av PWO´s. Har lagt ner dem. Dricker kaffe före, förutom lite kolhydrater och sippar på aminosyror under passet istället. Passar mig ypperligt. Använder dock MMsports GAKKIC för bättre mjölksyratålighet innan högrepspass som chins och dips. Funkar kalas!
 
Inlägg utan bilder är tråkigt. Sitter vid fel dator så slänger in en lite äldre bild jag hittade i arkivet. Om inte annat färgar det upp lite :-)
 
 

Kött!!!!!!

Den 11 maj börjar min diet. Siffrorna är framtagna i mitt huvud genom känsla och chansning. Då är det 12 veckor till tävling. Jag gissar att jag ska ned 6-7 kg denna gång. Också det uppskattat genom en känsla och genom ögonmått. Tills dess äter jag på inom vissa ramar och träningsmängden kommer bli 7-8 pass i veckan inkl. teknikträning och flåsträning. Jag tränar varje morgon på vardagarna eftersom jag jobbar mindre och pluggar nu. På helg blir det högreps och mjölksyraträning för chins och dips. Till det roddintervaller. Har ju faktiskt en roddmaskin i källaren!
 
O älgköttet är malt. Bra att ha till hands när jag inte hinner planera. Uppmätt, stekt och klart! Nu är frysen länsad på älg så nu vet ni vad jag gör till hösten;-)
 
Pangar nya älgar!!!!
 

Secrets to perfection!!

 
 
 
Enligt omslaget på Men´s Health har Justin Bieber sina knep för perfekta bröstmuskler, ha ha... Vilka bröstmuskler? Vart? Blir så nyfiken på hans hemliga tillvägagångssätt. Nyfiken på hur JAG INTE ska göra alltså.
 
Ja idealen är olika här, det blir ju tydligt. Vad som är snyggt enligt mig är kanske inte detsamma som du tycker. Rätt skönt på många sätt. Så länge allas åsikter får väga lika och respekteras. Vilket de tyvärr inte gör så ofta.. Vilket medför att vi inte får vara som vi är, vilket medför att vi ofta blir nån vi inte är, för att passa in eller för att vi inte kan stå emot och passa ut.
 
Jag kan fatta att Justin Bieber är populär, men inte är det för hans perfekta pecs, snarare nåt annat. Jag kan ifrågasätta hans tips, vilka de än är. Eller så har han inte bara satt sin plan i verket än och börjat träna. O börjar han träna kommer det alltid vara nån som kommer sakna hans popsnörekropp och det kommer vara andra som kommer börja gilla det de ser. Som sagt: smaken är som baken och tur är väl det!!!!!
 

Man vet att man tränat chins när...

Stockholmsvecka nr 2 av 5 pågår. Det är kul att sitta i skolbänken igen. Det ger energi och jag frotteras med en massa härliga människor. O denna utsikt har jag dessutom från min plats.
 
 
 
 
Och träningen rullar. Många stunder känns det riktigt bra men ibland känns det mer åt det suckiga hållet. Just nu är motivationen på topp. Har tränat med teamkamrat Annie en kväll. Vi matade marklyft och diskuterade tävling. Fick testa på hennes hemmagym Balance i Solna och kan bara ge 10 hantlar av 10 möjliga. Ljust, luftigt och mycket bra grejer att dingla i och lyfta upp.
 
 
Igår kväll begav jag mig till Sats på kocksgatan för att möta upp Jenny Adolfsson, en av mina stora förebilder inom min sport. Dessutom råstark, supertrevlig och ödmjuk. Att få hjälp av henne känns som en vinstlott. O att få stå bredvid och se när Jenny lätt lyfte 150kgtopsen i mark var häftigt.
 
Jag själv fick bekänna färg i chinsräcket ikväll och har en del att jobba på för att sätta korrekta chins på tävlingsdagen. Nu handlar det om att förskjuta mjölksyratröskeln för att klara av att göra fler än på decembercupen. Men jag har bestämt mig för att lyckas och då tänker jag att det ska bli så. Så hem till götet och göra exakt det som jag nu lärt mig. Filma, kika, göra om, göra rätt..
 
 
Man vet när man har tränat chins då händerna inte går att veckla ut, när föhårdnaderna i händerna känns som små bergskedjor och när kläderna är vitfläckiga och det ser ut som om man bakat..
 
 

RSS 2.0