Ben, Chins och Dips

Jag har den senaste tiden jobbat efter lustprincipen gällande min träning. Får in mesta delen av kroppen på en vecka men har inget specifikt schema eller split. Mer tanken om vad som är roligt för stunden. Det har stort sett varit avgörande för att börja känna träningsglädje igen. Har nu filat på en split som funkar för mig och som går att korta ner/förlängas om jag råkar bli på humör. Realistiskt är 4 pass per vecka. Känns också lagom för mig.
 
Prioritet nr 1 är ben och kommer nog alltid att vara så. Jag har ju stått i vassen under många år. Det var först förra året, samma år som min Athletic fitnesstävling som jag började träna ben på allvar.
 
Prioritet nr 2 är chins och dips.. Ska bli riktigt bra på dessa grenar.
 
Idag gör jag 23 dips och 20 chins.
Mitt personbästa är 24 chins och 33 dips
Mina mål är att göra 25 chins och 35 dips innan jul..
 
 
 
Vad är ett inlägg utan ett hälsotips? Säkert inget nytt för somliga, men kan inte nog understryka hur bra det varit för mig som badar i bakterier dagligdags.
 
Vad höll mig förkylningsfri i 9 månader i sträck? Jo, ett dagligt intag av D-vitamin och probiotika. Try it!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0