Viktade chins och dips!

Denna veckan har ju inte direkt lämnat utrymme för kvantitet gällande träning, så jag fick tänka lite extra på kvalitet istället.. Blev Axlar igår. Har nu börjat lägga mig på 5-7 reps för att det ska hända något. Jag hamnar ofta automatiskt i 10 repsfällan och det går av bara farten. Inte bra! Axlarna blandar jag dock lite för att inte riskera att skada mig. Går upp till 8-10 rep i vissa övningar. Stående militärpress är min nya kompis och den passar mig riktigt bra. Fortsatte på kvällen med chins + lats och dips.. Viktade sådana.

Träffade Jasmine på gymmet senare på kvällen. Vi skulle knäcka chinsräcket och dipsställningen tänkte vi. Och det gjorde vi. Eftersom jag är en jävel på att tjöta så hade jag preparerat mig med mental gaffatejp. Vi skulle ju träna. Det blev både och, men det blev bra.

10 kg i bältet och 8-9 chins i varje set. På slutet blev det några färre dock. Samma i dipsen. 10 kg + och ca 10 rep. På det latsdrag tills vi tog slut. Inser att det är hög tid att ta dessa två övningar på allvar nu. Nöta, nöta, nöta tills de blir fler och fler och jag når mitt mål. Jag har i alla fall bättre dipsteknik nu. Det bådar gott!

Jasmine tog några bilder från kvällen. Snodde dem :-)
Trackback
RSS 2.0