I´m in! Team BodyScience!


Det är klart! Jag är nu en i Team BodyScience. Det känns roligt, spännande och min tävlingsgnista har väckts ytterligare efter imorse. Det känns numer som en valborgsbrasa i omfång. Träffade Joachim Bartoll på MMsports i morse, headcoach för teamet. Mötet var mycket givande och kontrakt är nu skrivet. Det känns som en förmån att få vara en i detta team med massor av framgångsrika och duktiga atleter. Jag har många anledningar att vara glad över denna möjlighet b l a:

- många härliga människor jag redan bekantat mig med och som uppmuntrat, peppat och bidragit stort till den tränings och tävlingsglädje jag har känt och har haft sedan förra året.

- Teamet känns mycket seriöst, mycket med tanke på det antidopingavtal som ingår. Stenhårt JA på det.

Har under min nu 10-åriga träningshistoria prövat i alla fall 15 olika sorters proteinmärken. Jag ser tillbaka och ser de otaliga tillfällen jag nästan kräkts av smaken, hållit för näsan för att få ner det, hällt ut och stått ut. Det har varit en plåga många gånger helt enkelt. Började dricka Body Science protein förra året och gör det fortfarande. Med glädje dessutom. Så det är ju självskrivet att vilja kopplas ihop med dessa produkter och som sagt en förmån att få bli det.

Firade med ett riktigt dunderpass på gymmet vid lunch.. Man kan säga att morgonens möte blev den grymmaste preworkouten på länge. Körde axlar och mage.. Mellan varje set de två första axelövningarna gjorde jag chins utan extravikt.

Första set 20 st chins, sen 15, 15, 12, 10, 10, 10, 10, 10.. Jag är på G, jag kände mig lätt och de var tokstrikta...

Stående Militärpressar 30kgx8 30x8 35x6 30x8 30x6 =DÖD
Hantelpressar 15kgx6 15x6 15x6 12,5kgx6 =DÖDARE
Baksida ss utsida x antal set =DÖDAST

Sen mage! Fick tänka på något trevligt för att motivera den döda kroppen att vilja återuppstå. Tänkte på sol;-), snö och is. Hasade sen ut till stretchrummet och blev sittandes på en boll.. Såå nöjd!


Vältränad tischa! Gillar just denna speciellt:-)


Galet bra pass!

Stark nästa vecka!



Kan man ha mer kalas än vad jag haft idag. 14 kids i en virvelstorm av konfetti, ballonger, rosa och macarena (ja den där knäppa dansen alla dansade på 90-talet) . Det som var mest populärt var klätterväggen i lekrummet. Klänningar och kjolar och skrik och skratt blandades på väggen och alla ville upp till taket. Så roligt! Barbietårtan, som absolut skulle likna en bröllopstårta försvann på två röda.. Mycket lyckat. Sen släktkalas på eftermiddagen. Att fylla 6 år är stort! Dotra var riktigt nöjd och glad, vilket var det viktigaste.

Kommande vecka ska jag genomföra 4-5 styrkepass samt 2 löppass med hund, så är det bara. Nu har jag sagt det och så ska det bli. Det är tung period nu, måste påminna mig åtskilliga gånger om detta så jag slipper sitta på söndag och tänka att jag kunde tagit i mer, lassat på ytterligare. Jag är riktigt motiverad till att kriga till mig några personbästa.

Det ska bli 120 i marken, iaf 80 i smithen (knäböj) och chins med 15 kiloskakan i bältet. Borde klara ca 7 chins med den vikten. Får göra nån fulchins annars. Bänkpressen siktar jag på 65 (om någon kan passa mig). Redovisar nästa helg...


Har inte stått still en minut sen kl. 05.30 imorse.
Sjukt trött som synes! Snart i däck!



Stiff!

Det tog 40 min att ta mig ur sängen i morse. Tur att det var jag som skulle få lite sovmorgon idag. När jag förstod att nackspärren var ett faktum var det bara att göra det bästa av situationen. Har ju haft en och annan nackspärr genom åren, färre när jag tränar regelbundet och tungt som tur är. Det var en light denna gång, tack o lov. Jag såg mitt ryggpass flyga åt skogen.
Rullade ur sängen till slut. Till gymmet skulle jag ialla fall. Det blev baksida ben och vader. Värmde upp med lätta vikter och stretchade mig igenom passet. Nu ikväll känns det bättre, något stel dock!

Och som vanligt är det jag som springer hinderbanan i Gladiatorerna på under 2 min. Det gör jag varje lördag...... från tvsoffan i horisontellt läge då såklart...;-)

Viktade chins och dips!

Denna veckan har ju inte direkt lämnat utrymme för kvantitet gällande träning, så jag fick tänka lite extra på kvalitet istället.. Blev Axlar igår. Har nu börjat lägga mig på 5-7 reps för att det ska hända något. Jag hamnar ofta automatiskt i 10 repsfällan och det går av bara farten. Inte bra! Axlarna blandar jag dock lite för att inte riskera att skada mig. Går upp till 8-10 rep i vissa övningar. Stående militärpress är min nya kompis och den passar mig riktigt bra. Fortsatte på kvällen med chins + lats och dips.. Viktade sådana.

Träffade Jasmine på gymmet senare på kvällen. Vi skulle knäcka chinsräcket och dipsställningen tänkte vi. Och det gjorde vi. Eftersom jag är en jävel på att tjöta så hade jag preparerat mig med mental gaffatejp. Vi skulle ju träna. Det blev både och, men det blev bra.

10 kg i bältet och 8-9 chins i varje set. På slutet blev det några färre dock. Samma i dipsen. 10 kg + och ca 10 rep. På det latsdrag tills vi tog slut. Inser att det är hög tid att ta dessa två övningar på allvar nu. Nöta, nöta, nöta tills de blir fler och fler och jag når mitt mål. Jag har i alla fall bättre dipsteknik nu. Det bådar gott!

Jasmine tog några bilder från kvällen. Snodde dem :-)

RSS 2.0